sundberg.blogg.se

Onsdag, Torsdag och helgen!

Kategori: Allmänt

Hej! 
 
Förlåt att jag varit så dålig på att skriva men har haft så mycket annat för mig nu när mamma varit här så har helt enkelt inte hunnit med. Ska försöka sammanfatta dagarna som varit sedan jag skrev i tisdags. 
 
På onsdagen följde mamma med mig till skolan igen som modell. Brudsminkning stod på schemat och jag fokuserade på basen samt la en lila/brun skugga jag suddade ut rätt mycket på ögonen. Det blev väldigt bra tycker jag! Efter skolan så åkte vi in till Gamla Stan som ligger i närheten av skolan och åt middag. Riktigt mysigt var det! 
 
På torsdagen så hade vi brudgum/grooming som tema och eftersom jag inte hade hittat någon manlig modell kändes det lite sådär inför den lektionen. Dock så hade jag turen att få sminka modellen Beverly demonstrerade på så fick godkänt på det momentet vilket känss jätteskönt. 
 
Efter skolan så åkte jag hem till Kista och mamma. Vi åt hämtmat från en Grekisk restaurang här nere i gallerian, drack lite vin och sen gick vi på bio och såg Django Unchained. Sjukt bra var det, äkta Tarantino stil, se den!! 
 
I fredags så åkte jag och mamma in till City vid 14 tiden där vi mötte upp Elisabeth som åkt från Uppsala för att umgås. Vi gick ut och åt lunch mitt inne i stan och efter det åkte vi till Söder och gick på David LaChapelle`s utsällnng på Fotografiska. Vi bokade en guidad tur och fick en väldigt bra guide så det var jättekul! Väldigt intressanta foton och historier bakom dom. När vi varit där gick vi och åt middag på en restaurang, också på Söder innan vi åkte till Centralen vid 23.00 då Elisabeths tåg gick då. 
 
Igår så tog vi lite sovmorgon innan vi åkte till Göta Lejon vid 15 tiden för att se Jesus Christ Superstar med Ola Salo bland annat. Föreställningen började 15.30 och höll väl på till 18.00 ungefär, inklusive en liten paus. Hade inga förväntingar alls innan då jag inte brukar gilla musikaler men denna var riktigt bra! Bra musik, bra orkester och bra sånginsatser. Antar att både jag och mamma gillade den mycket mer än andra musikaler då den är en rockmusikal. En väldigt rolig upplevelse med andra ord! Efter musikalen gick vi till Koh Phangan och åt en supergod middag!
 
Idag så har vi bara tagit det lugnt. Vi åkte in till Centralen vid 12 tiden och åt lunch där sen gick mammas buss vid 14.30. När jag vinkat av henne vid bussen passade jag på att ta en riktig långpromenad inne i City och ut till Djurgården. Var hur skönt som helst och det känns faktiskt att solen börjar värma lite! Ikväll så ska jag handla lite mat och plugga lite och sen bara ladda inför en ny vecka! 
 
Kramar!! 
 
Fina mamma i onsdagens brudsminkning! 
 
På Fotografiska! 
 
Innan Jesus Christ! 
 
Dom förtjänade verkligen alla applåder som varade ett bra tag, hehe...
 
På Koh Phangan! 
 
Bor i en väldigt vacker huvudstad måste jag säga! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: