sundberg.blogg.se

Catwalk!

Kategori: Allmänt

Hej! 
 
Dagens lektion bestod av att göra en ganska specifik catwalk makeup som Beverly visade. Vi skulle fokusera på ögonen och glömma allt vad runda, naturliga linjer är. Starka, intensiva färger och raka linjer! Jag valde att jobba med en svart/grön skugga, samt vit och svart eyeliner penna. Basen skulle vara något ljusare än modellens naturliga färg, tror jag gick två eller tre steg ljusare i mitt foundation val.
 
Vi lärde oss också att använda stripes som är en slags tejp man fäster vid sidan av ögat för att få en utragande effekt vilket blev väldigt häftigt i denna makeup. Höll på ganska länge med att lägga min make men blev väldigt nöjd med slutresultatet! 
 
Nu har jag ganska precis kommit hem och ska alldeles snart iväg och träna. Blir lite crosstrainer och efter det ett corepass. Ska bli skönt! 
 
Imorgon så har vi kroppskulpturering av män på schemat och jag och Jackie ska dela modell. Kan nog bli en riktigt rolig lektion, hehe. Efter skolan ska jag träffa Alexandra för en fika som jag inte träffat på jag vet inte hur många år. Hon var Cluddes första ägare och vi har väl träffats någon gång sedan jag och min syster tog över honom. Dock har vi hållit kontakten till och från hela tiden vilket är jätteroligt!
 
För er som inte vet så är Cludde min häst som vi hade från då jag var 12 eller 13 tror jag tills för ungefär två år sedan då vi sålde honom. Tillsammans med honom fick jag en underbar uppväxt och lärde mig enormt mycket. Världens bästa häst helt enkelt!
 
Kram! 
 
 
 
Dagens makeup! 
 
 
VÄRLDENS BÄSTA! 
 
 

Kommentarer

  • Fitnesslover säger:

    Hej ! Såg att du utbildade dig till makeup artist ! Coolt! Jag har själv varit inne på det men vet inte vart jag ska utbilda mig isf ... Har du några tips ?

    Svara gärna på mi blogg :) Fitnesslover.devote.se :)

    Svar: Hej!
    Jag utbildar mig på Mariart School of Makeup & Hair som ligger på Södermalm i Stockholm. Jag kan verkligen både rekommendera skolan och yrket i sig om man är kreativ, gillar färg och form samt att jobba med människor. Jag går en yrkesutbildning som är 15 veckor och efter det är man färdig makeupartist med ett internationellt diplom. Hör gärna av dig igen om du vill veta mer eller om du kanske skulle vilja komma till skolan och sitta modell så du får en känsla av vad det innebär?

    Mvh, Josefin
    sundberg.blogg.se

    2013-03-06 | 09:15:37
    Bloggadress: http://Fitnesslover.devote.se

Kommentera inlägget här: