sundberg.blogg.se

Kroppsmålning!

Kategori: Allmänt

Hej! 
 
Idag så hade vi kroppsmålning för män på schemat. Det är en look som ska passa för catwalk/photoshoot vid till exempel visning eller reklam för underkläder bland annat. Ansiktet sminkas lite starkare än när det är vanlig grooming så dragen ska framhävas extra mycket. På kroppen så jobbar man mycket med contouring för att framhäva de muskler som finns samt så lägger man på shimmer och olja för att få en "svettig" look.
 
Det var en riktigt rolig lektion idag faktiskt och hade en supertrevlig kille som modell som även vågar komma tillbaka när vi ska göra Dragqueen, hehe :) 
 
Nu har jag precis kommit hem från stan. Har varit och käkat middag med Alexandra som jag inte träffat på hur många år som helst! Vi hade så trevligt och det var roligt att vi verkligen tog tag i att träffas :)
 
 Känner att jag bara vill ha helg nu också. Imorgon så har vi Glamour Beauty på schemat sen så är denna vecka klar. På fredag blir det klassfest med några brudar och det ska bli så jäkla kul! Har bara varit ut en gång sen jag flyttade till Stockholm så jag är sjukt taggad! 
 
KRAM! 
 
 
Dagens makeup! 
 
 
 
 
Häj! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: