sundberg.blogg.se

Clean Beauty

Kategori: Allmänt

Hej! 
 
Idag så hade vi uppdraget att sminka en Clean Beauty vilket innebär att modellen ska sminkas på ett sådant sätt att det inte syns att det är smink på. Resultatet ska vara så naturligt som möjligt. Exempel på Clean Beauty i reklam är till exempel olika hudvårdsprodukter och liknande. 
 
Vid en sån här sminkning så är såklart basen otroligt viktig. Jag började med att lägga på fuktkräm, primer samt eyeprimer. Fortsatte sedan med concealer på vissa områden i ansiktet. Därefter la jag sparsamt på en tunn foundation. Sedan highlightade jag på vissa ställen, använde två olika skuggor på ögonen. En ljusare & en mörkare. La även en brun eyeliner längs fransraden. På ögonbryn och fransar använde jag bara lashgel för att framhäva de lite mer då Lolo har fantastiska fransar redan. Avslutade med rouge, puder samt shea butter på läpparna då de redan har sådan fin färg i sig själva. Resultatet blev fint, fick bra kritik från Beverly så det kändes kul. 
 
Ikväll så ska jag packa och planera inför imorgon. Har ju en hel del smink som jag ska ta med hem så jag kan sminka mina fina vänner och familj. Ska bli så kul! 
 
Kramar! 
 
Fina Lolo! 
 
Clean Beauty`s ;) ;) 
 
Vintern/slasket kom till Stockholm igen...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: