sundberg.blogg.se

Tisdag

Kategori: Allmänt

Hej! 
 
Dagens lektion bestod mest av teori. Vi fick lära oss om olika ljussättningar som används vid photosessions. Vi gick igenom skillnaderna mellan hårt ljus, mjukt ljust och karaktärsljus. Även hur bakgrundsljus och effektljus fungerar samt hur ljuset från olika vinklar påverkar en bild och motivet. Beverly gick också igenom vilka olika färgfilter som kan användas och vad de gör för en bild. 
 
Efter lunch fick vi även vara lite praktiska också. Återigen övade vi på contouring med shading och highlight. Contouring används för att framhäva och dölja vissa partier i ansiktet samt att ändra ansiktsformer. 
 
Imorgon så ska vi lära oss att sminka Clean Beauty vilket innebär en sminkning som inte ska synas. Enligt Beverly ska det vara den allra svåraste sminkningen att göra. Jag har fixat en modell till imorgon så det känns bra att jag får hela lektionstiden på mig att sminka. 
 
Sen jag kom hem i eftermiddags har jag pluggat, handlat mat och lite annat. Nu ska jag försöka få ihop någon snabb middag sen blir det bara att ta det lugnt framför tvn och ladda upp inför imorgon.
 
Kram på er! 
 
Blir fin, hehe..
 
Min shading och highlight på Erica! 
 
Mobilkameran gör inte riktigt sminkningen rättvis men är bättre än ingen bild alls iaf. 
 
Skriva, skirva, skriva...

Kommentarer

  • Anna säger:

    ...läsa

    2013-02-05 | 19:28:57

Kommentera inlägget här: