sundberg.blogg.se

Asian makeup!

Kategori: Allmänt

Hej! 
 
Är så sjukt trött nu att jag skulle kunna somna när som helst typ. Det tar på att bli makeupartist, hehe :) Men roligt är det! 
 
Idag på lektionen så skulle vi lära oss att sminka asiater. Viktigt då är att fokusera mycket på ögonen, finns många olika former och färger som kan användas. Vi skulle göra både en vardagssminkning och en festsminkning. Idag hade jag faktiskt två modeller och då min första modell bara var 12 år så valde jag att lägga en väldigt lätt vardagssminkning på henne. Min andra modell var äldre så på henne gjorde jag festsminkningen. 
 
Jag valde att jobba med ganska mycket färg men ändå rätt nedtonat. Jobbade med tre olika skuggor, en guldig, rosa och rosa/brun. La även eyeliner längs och runt hela ögat för att markera det väl. Basen jobbade jag in med pensel och svamp. Till läpparna la jag ett ljusrosa läppstift för att matcha ögonen, så även på blushern. 
 
Har föresten fått så sjukt ont i min jäkla tå igen. Ni som varit med ett tag vet vad jag pratar om haha. Har fått gå med ett omslag hela dagen och det blir inte bättre. Den är helt svullen och gör sjukt ont bara av att jag går lite. Blir det inte bättre över helgen måste jag väl åka till någon vårdcentral och kolla upp det. Måste jag operera den igen blir jag fan gaaaaalen! Men förhoppningsvis blir det bättre med mina små huskurer hehe :) 
 
Nu tar jag faktiskt helg för imorgon kommer Mattias och stannar till söndag. Får se hur det blir med bloggandet i helgen, ska försöka få ihop nåt inlägg annars hörs vi måndag! 
 
KRAM! 
 
Festmakeupen! Bilden gör verkligen inte sminkningen rättvisa. Ögonskuggan syns knappt alls. Måste börja ta bilderna i bättre ljus, men det är ju roligare med en bild än ingen alls i alla fall! :) 
 
En utekväll med två brutna tår, hahaha :) Snart två år sen, sjukt vad tiden går fort! 
 
 
 

Kommentarer

  • Michelle säger:

    Super vacker sminkning!

    Svar: Tack så mycket! Jag söker alltid folk som kan tänka sig att sitta modell till min utbildning och är det något du skulle vara intresserad av att göra eller vet någon som är det får du väldigt gärna kontakta mig :)
    sundberg.blogg.se

    2013-02-28 | 18:22:38
    Bloggadress: http://widnersmode.bloppfashion.se
  • Frida säger:

    miss youuuuu ;*

    2013-02-28 | 19:05:00
    Bloggadress: http://fridalovisaa.tumblr.com
  • chinette säger:

    fin blogg :) var gärna med och tävla om veckans blogg på min sida :)

    2013-02-28 | 20:00:58
    Bloggadress: http://chinettesviktresa.blogg.se
  • My säger:

    Sjukt söt var hon, även om färgerna inte kom fram rättvist!!

    2013-02-28 | 21:17:19
    Bloggadress: http://myohmy.spotlife.se

Kommentera inlägget här: