sundberg.blogg.se

Indiskt bröllop!

Kategori: Allmänt

Hej hej! 
 
Dagens lektion bestod av att göra en makeup som passar för ett indiskt bröllop. Det ska vara mycket färg på både ögon, läppar och kinder/kindben. Då jag tyvärr inte hade fått tag på någon indisk modell så hade jag turen att få förvandla Jackie till en en indisk brud istället, hehe. 
 
Jag började med att lägga en bas som är betydligt mörkare än Jackies naturliga hudton för att få fram den indiska looken. Det är väldigt viktigt att jobba in den väl så att den ser så naturlig ut som möjligt. Efter det så gick jag över till ögonen och jag valde att jobba med en rosa, mörkare lila och ljusare lila samt eyeliner med penna och flytande. Jag behöll läpparna ganska naturliga. La ett mörkrosa läppstift och satte lite glans över. På kindbenen använde jag en blusher från Black Opal för att framhäva dem ordentligt. Blev riktigt nöjd och det var superkul att få jobba med så mycket färg! 
 
Nu sitter jag hemma i lägenheten och dricker lite kaffe för att piggna till. Håller på att tvätta och ska försöka att hinna göra två facecharts ikväll. Måste också tvätta penslarna som vanligt samt snygga till i väskan. Hade tänkt träna idag också men det får bli imorgon, hinner helt enkelt inte idag om jag ska hinna med allt skolarbete och det kommer i första i hand! Får bli imorgon istället då jag bara ska städa lite och så innan jag tar helg och världens bästa Mattias kommer och hälsar på mig fredag till söndag, ska bli sååååå roligt! 
 
Kram på er! :) 
 
Min snygga indiska brud!! ;) ;) 

Kommentarer

  • Sofie (makeupway) säger:

    Oj vilka läckra, nästan självlysande skuggor ju! Vart kommer de ifrån? 😊

    Svar: Dom är supersnygga verkligen och jättehärliga att jobba med! De är från Emite makeup :)
    sundberg.blogg.se

    2013-03-05 | 06:44:49
    Bloggadress: http://glossfashion.com/makeupway

Kommentera inlägget här: