sundberg.blogg.se

Trend makeup och en födelsedag!

Kategori: Allmänt

Hej! 
 
Min födelsedag har varit mycket bra! Började dagen med skola som vanligt och idag hade vi Trend makeup på schemat. Uppgiften till denna lektion var att göra research på en trend inom makeup som pågår just nu eller som är påväg. Jag och Rebecka jobbade med varandra och jag valde att göra basen betydligt ljusare och lägga på mycket shimmer. Gjorde en väldigt lätt täckande bas samt så ville jag ljusa upp brynen och få dem att smälta in i huden. Till det ville jag göra riktigt färgstarka läppar som det skulle vara fokus på. Blev riktigt nöjd och Beverly tyckte också att det blev bra. Förvandlade sedan den makeupen till en lite mer starkare make genom att lägga en mintgrön skimmrig skugga på ögonen, blev verkligen skitsnyggt! Glömde tyvärr att ta bild på den andra makeupen. 
 
Efter skolan gick jag och fikade på Söder med Jackie så jag fick lite födelsedagskänsla i alla fall :) Mycket trevligt var det! 
 
Nu är jag bara hemma och har pluggat lite inför Avant Garde sminkningen imorgon. Ska bli sjukt kul och jag gillar idén som jag har. 
 
Längtar tills på fredag också då jag åker hem och får fira min födelsedag med mina underbara vänner och familj! 
 
KRAM! 
 
Dagens sminkning! 
 
FIKA! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: